୫ ମେ ୨୦୧୬ ତାରିଖରେ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀଗାମୀ ବିସ୍ତାରା ବିମାନରେ କୌଣସି ବିଶାଳ ପକ୍ଷୀ ମାଡ଼ ହେବା ଯୋଗୁ ବିମାନର ନୋଜ୍ ଭାଙ୍ଗିଗଲା। ହେଲେ ଏ ଦୁର୍ଘଟଣା ଏକ ଆନ୍ତର୍ଜାତିକ ଖବର ହେଲା ନାହିଁ। କାରଣ ‘‘ଦୈବ ଦୁର୍ଘଟଣା’’ ଘଟିଲା ନାହିଁ କି କେହି ମୃତାହତ ହେଲେ ନାହିଁ। ବିଡ଼ମ୍ବନା ହେଲା, ୩୦ ବର୍ଷ ତଳୁ ଭୁବନେଶ୍ୱରର ବରିଷ୍ଠ ଓ ବୟୋଜ୍ୟେଷ୍ଠ ନାଗରିକମାନେ କହି ସାରିଛନ୍ତି ଯେ ସାରା ବିଶ୍ୱରେ ଭୁବନେଶ୍ୱର ବିମାନବନ୍ଦର (ବିଜୁ ପଟ୍ଟନାୟକ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନବନ୍ଦର) ଏକ ମାତ୍ର ବ୍ୟତିକ୍ରମ, ଯାହାକି ସହର ଠାରୁ ଦୂରରେ ରହିବା ବଦଳରେ ସହରର ମଧ୍ୟଭାଗରେ ରହିଛି। ବିଭିନ୍ନ କାରଣରୁ ସହର ଠାରୁ ବିମାନବନ୍ଦରକୁ ଦୂରରେ ରଖାଯାଏ। ସେଥିପାଇଁ କୌଣସି ସଭ୍ୟ ଦେଶରେ ସହର ଠାରୁ ୩/୪ କିଲୋମିଟର ଦୂରରେ ବା ସହର ମଧ୍ୟରେ ବିମାନବନ୍ଦର ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରାଯାଇନଥାଏ। ଅଥଚ କୋଟି କୋଟି ଟଙ୍କା ବିନିଯୋଗ କରି ସେହି ବିମାନବନ୍ଦରକୁ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନବନ୍ଦରରେ ପରିଣତ କରାଯାଇସାରିଲାଣି!
ଏହା ବିଜ୍ଞାନର କଥା ନୁହେଁ, ବରଂ ଏକ କାଣ୍ଡଜ୍ଞାନର କଥା ଯେ ଯେଉଁଠି ଜନବସତି ରହିବ, ସେଠାରେ ଜଳାଶୟ ରହିବ; ଗଛବୃଚ୍ଛ ରହିବ; ପଶୁପକ୍ଷୀ ରହିବେ। ତେବେ ଏକ ବିମାନବନ୍ଦର ପାଇଁ ପଶୁଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ବଡ଼ ଶତ୍ରୁ ହେଉଛି ପକ୍ଷୀ। ବିମାନରେ ପକ୍ଷୀ ମାଡ଼ ହେଲେ ଯେ ବଡ଼ଧରଣର ଦୁର୍ଘଟଣା ହେବ, ଏଥିରେ ସନ୍ଦେହ ନାହିଁ। କିନ୍ତୁ ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାଟି ଭୁବନେଶ୍ୱର ଠାରୁ ୭୦ କି.ମି. ଦୂରରେ ଘଟିଛି। ଏକଥା ମଧ୍ୟ ଭୁଲିଯିବା କଥା ନୁହେଁ ଯେ ଭୁବନେଶ୍ୱର ପାଖରେ ଦୁଇ ଦୁଇଟି ହ୍ରଦ ରହିଛି - ଚିଲିକା ଓ ଅଂଶୁପା। ଗୋଟିଏ କଳିଙ୍ଗସାଗର ସଂଲଗ୍ନ ଲୁଣିଜଳ ହ୍ରଦ ତ ଅନ୍ୟଟି ସ୍ଥଳଭାଗରେ ଥିବା ଏକ ବିଶାଳ ମଧୁରଜଳ ହ୍ରଦ। ତେଣୁ ବିମାନବନ୍ଦରର ସ୍ଥାନାନ୍ତରଣ ପାଇଁ ଯେଉଁ ଯୋଜନା ରହିଛି, ସେଥିପାଇଁ ନୂଅା ସ୍ଥାନ ଚିହ୍ନଟ ବେଳେ ଏ ଦିଗ ପ୍ରତି ବିଶେଷ ଧ୍ୟାନ ଦେବାକୁ ପଡ଼ିବ।
ମଜା କଥା ହେଉଛି ଖୋଦ୍ ଭୁବନେଶ୍ୱରର ଛାତି ଉପରେ ରହିଛି ଚନ୍ଦକା-ଡ଼ମପଡ଼ା ଅଭୟାରଣ୍ୟ। ଯେଉଁଠି ଶହ ଶହ ପଶୁଙ୍କ ସହ ହଜାରହଜଜାର ପକ୍ଷୀ ବସବାସ କରୁଛନ୍ତି। ଏଣୁ ବିମାନ-ସୁଖ ପାଇଁ ଭୁବନେଶ୍ୱର ଅଞ୍ଚଳର ପଶୁପକ୍ଷୀମାନଙ୍କୁ ନିପାତ କରିଦେଲେ ହିଁ ଓଡ଼ିଶା ଆକାଶରେ ସ୍ୱଚ୍ଛନ୍ଦରେ ବିମାନ ଉଡ଼ାଣ ହୋଇପାରିବ। କିନ୍ତୁ ଏହା ଗୋଟାପଣେ ଅସମୀଚୀନ।
ଭୁବନେଶ୍ୱର ବିମାନବନ୍ଦର, ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ମାନ୍ୟତା ପାଇବା ସତ୍ତ୍ୱେ ମଧ୍ୟ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଏଠାରୁ ଅାନ୍ତର୍ଜାତିକ ବିମାନ ଉଡ଼ାଣକୁ ସୁଯୋଗ ନଦେବା ପଛରେ ଯାହା କାରଣ ଥାଉ ନା କାହିଁକି ଏହା ସଂପୂର୍ଣ ଅସୁରକ୍ଷିତ ବୋଲି କେହି ବି ଅନୁଭବ କରିପାରିବେ। ଭୁବନେଶ୍ୱରସ୍ଥ ବରମୁଣ୍ଡା ଗାଆଁର ପ୍ରସିଦ୍ଧ ନୀଳକଣ୍ଠେଶ୍ୱର ମନ୍ଦିର ଓ ବିମାନବନ୍ଦର ମଧ୍ୟରେ ରହିଛି କେବଳ ୪ ଲେନ୍ ବିଶିଷ୍ଟ ପୂର୍ତବିଭାଗ ସଡ଼କ। ବରମୁଣ୍ଡା ଗାଅାଁ ଉପରେ ହିଁ ବିମାନଗୁଡ଼ିକ ତଳମୁହାଁ ହୋଇ ଅବତରଣ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ନିଜର ବେଗ ମନ୍ଥର କରିଥାଏ। କୌଣସି ଶିକ୍ଷିତ ନାଗରିକ ଏହାକୁ ନିଜ ଆଖିରେ ଦେଖିଲେ ହିଁ ଜାଣିପାରିବ କେତେ ଅସୁରକ୍ଷିତ ଆମ ସ୍ୱପ୍ନର ବିଜୁପଟ୍ଟନାୟକ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନବନ୍ଦର। ସବୁଦିନେ ଭଗବାନ ଏ ରାଜ୍ୟକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବେ ନାହିଁ। ଆଉ ଦୁର୍ଘଟଣା ସବୁଦିନେ ହେବ ନାହିଁ। ଗୋଟିଏ ବଡ଼ଧରଣର ଅଘଟଣରେ ବ୍ୟାପକ କ୍ଷୟକ୍ଷତି ହେଲା ପରେ ତଦନ୍ତ କମିଟି ଏୟା ହିଁ ରିପୋର୍ଟ ଦେବ, ଯାହା ଆମ୍ଭେ ଏଠାରେ ଦର୍ଶାଇଛୁ। ସେତେ ବେଳକୁ ଲଜ୍ଜା ମୁଣ୍ଡାଇବ ସାରା ଓଡ଼ିଶା।
୪ ବର୍ଷ ତଳେ ବରମୁଣ୍ଡା ଗାଅାଁରେ କାଉମାନଙ୍କୁ ମାରି ଚିକେନ ରୋଲ ପାଇଁ ମାଂସ ବିକ୍ରୀ କରାଯାଉଥିବା ଖବର ବିଭିନ୍ନ ଗଣମାଧ୍ୟମ ପ୍ରଚାର କରିଥିଲେ। କିନ୍ତୁ ପରେ ଜଣାଗଲା ଯେ ତାହା ଥିଲା ବିମାନବନ୍ଦର କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କର ପକ୍ଷୀମାରଣ ଅଭିଯାନର ଅଂଶବିଶେଷ। ସମ୍ମାନ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ତାହାକୁ ଆଉ ଗଣମାଧ୍ୟମ ପ୍ରଚାର କରି ନଥିଲେ ସୁଦ୍ଧା ସାଧାରଣ ନାଗରିକ କିନ୍ତୁ ଉତ୍ସୁକ ହୋଇ ଖବର ପାଇଯାଇଥିଲେ। ଅବଶ୍ୟ ବିଲୁଆ, ଘୁଷୁରି, କୁକୁର ଆଦି ପଶୁଙ୍କୁ ମାରିବା/ଘଉଡ଼ାଇବା କାମ ବିମାନବନ୍ଦର କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ ସର୍ବସାଧାରଣଙ୍କ ଅବଗତିରେ ସମ୍ପନ୍ନ କରୁଛନ୍ତି। ଏସବୁ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ଅତି ବେଶିରେ ୨ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ବିମାନବନ୍ଦରକୁ ଭୁବନେଶ୍ୱର ସହର ମଧ୍ୟରୁ ଅନ୍ୟୂନ ୩୦ କିଲୋମିଟର ଦୂରକୁ ଉଠାଇ ଦିଅାଯିବା ଜରୁରୀ। ଖୋର୍ଧା ଟାଉନ୍ ରେଳଷ୍ଟେସନ ଠାରୁ ୧୦ କିମି ଦୂରରେ ନୂଆ ବିମାନବନ୍ଦର ପ୍ରତିଷ୍ଠା ହେବା ନେଇ ଯାହା ଶୁଣାଯାଉଛି, ତାହା ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ରୂପ ପାଇବା ଦରକାର। ଆଜିକାଲି ବୃହତ୍ ଇନଫ୍ରା କମ୍ପାନୀମାନେ ବିବିଧ ନିର୍ମାଣ କାମକୁ ଦକ୍ଷତାର ସହ ସମୟବଦ୍ଧ ସମାପନ କରିପାରୁଥିବାରୂୁ ଯୋଜନା ସେହିଭଳି ହେବା ଆବଶ୍ୟକ।
୧୭ ଏପ୍ରିଲ ୧୯୬୨ରେ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ହୋଇ ୩୦ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୧୩ରେ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନବନ୍ଦରର ମାନ୍ୟତା ପାଇସାରିଥିବା ବିଜୁପଟ୍ଟନାୟକ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନବନ୍ଦରରୁ ୧୦ ଜୁଲାଇ ୨୦୧୫ରେ ହବ୍ ଏଣ୍ଡ୍ ସ୍ପୋକ୍ ମଡେଲରେ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଅା ପକ୍ଷରୁ ଆନ୍ତର୍ଜାତିକ ବିମାନ ସେବାର ଲଲିପପ୍ କୁ ଓଡ଼ିଶାବାସୀ ଚାଖି ସାରିଛନ୍ତି। ଏବେ ଦେଖିବାକୁ ରହିଲା ଭୁବନେଶ୍ୱରର ଭାଗ୍ୟଲିପିରେ ଅାନ୍ତର୍ଜାତିକ ଉଡ଼ାଣ ସତ ହେଉଛି କି ଏହାକୁ ପୁନର୍ଗଠିତ ଆନ୍ଧ୍ରପ୍ରଦେଶର ବାଣିଜ୍ୟ-ରାଜଧାନୀ ବିଶାଖାପାଟଣା ଗିଳି ପକାଉଛି!
ବିମଳ ପ୍ରସାଦ, bimal.odisha@yahoo.in
कोई टिप्पणी नहीं:
एक टिप्पणी भेजें