06 जुलाई 2015

ଭୁବନେଶ୍ଵରରୁ ବିଦେଶକୁ ଉଡାଣ

ଭୁବନେଶ୍ଵରରେ ଥିବା ବିଜୁପଟ୍ଟନାୟକ  ବିମାନବନ୍ଦରକୁ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ମାନ୍ୟତା ୩୦ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୧୩ରେ ମିଳିବା ପରେ ୧୦ ଜୁଲାଇ ୨୦୧୫ରୁ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନ ଉଡାଣ ଆରମ୍ଭ କରିବ ବୋଲି ୨୭ ଜୁନ୍‌ ୨୦୧୫ରେ ଖବର ପ୍ରକାଶ ପାଇଥିଲା। ଆଜି(୬ ଜୁଲାଇ ୨୦୧୫) ବିଭିନ୍ନ ଖବରକାଗଜରେ ବାହାରିଛି ଯେ ତାହା ଗୋଟାପଣେ ଏକ ଭିନ୍ନ ଖବର। ଅର୍ଥାତ୍‌ ହାଇଦ୍ରାବାଦ ଦେଇ ନୁହେଁ, ବରଂ ନୂଆ ଦିଲ୍ଲୀ ଦେଇ ଏବଂ ତାହା ଆବୁଧାବିକୁ ନୁହେଁ, ବରଂ ଦୁବାଇକୁ ଉଡାଣ କରିବ। ତେବେ ଏହି ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ୬ ଘଣ୍ଟାର ଯାତ୍ରା ପାଇଁ ୧୦ ଘଣ୍ଟା ଲାଗିବ। କାରଣ ଭୁବନେଶ୍ଵରରୁ ବା ଭୁବନେଶ୍ଵରକୁ ଟିକଟ କାଟିଥିବା ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ୪ଘଣ୍ଟା ଜଗିବାକୁ ପଡ଼ିବ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀର ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନବନ୍ଦରରେ।  ଆଉ ବିଧିବିଧାନଗୁଡ଼ିକ ଏହିପରି:

୧.  ଦୁବାଇଗାମୀ ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କ କଷ୍ଟମ ଓ ଇମିଗ୍ରେସନ ଯାଞ୍ଚ ସୁବିଧା ଭୁବନେଶ୍ଵରରେ ସରିଥିବ।
୨. ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଭୁବନେଶ୍ଵର-ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ଏବଂ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ-ଦୁବାଇ ପାଇଁ ଦୁଇଟି ବୋଡ଼ିଂ ପାସ୍‌ କରିବାକୁ ହେବ।
୩.  ଦୁବାଇଗାମୀ ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆର AI 078ରେ ଦିନ ୨ଟା ବେଳେ ଉଡାଣ ଧରିବାକୁ ହେବ। ଯାହାକି ଦିନ ୪ଟା ୨୫ରେ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀରେ ଅବତରଣ କରିବ। ଏହି ବିମାନଟି ପୂର୍ବରୁ AI 874 ଥିଲା। ନୂଆଦିଲ୍ଲୀରୁ ଦୁବାଇକୁ ରାତି ୮ଟା ୩୦ରେ  ଅସଲ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନଟି  ଉଡାଣ କରିବ।
୪. ଦୁବାଇରୁ ଆସିଥିବା ଭୁବନେଶ୍ଵରଗାମୀ ଯାତ୍ରୀମାନେ ପାହାନ୍ତା ୪ଟା ୨୫ରେ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀରେ ଅବତରଣ କରିବେ। ସେଠାରୁ AI 077 ବିମାନରେ  ସକାଳ ୭ଟା ୫ରେ ଉଡାଣ ଧରି ସକାଳ ୯ଟା ୫ରେ ଭୁବନେଶ୍ଵରରେ ଅବତରଣ କରିବେ। ପୂର୍ବରୁ ଏହି ବିମାନର ନମ୍ବର ଥିଲା AI 877। 
୫. ଏହି ପ୍ରକାର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ କୁହାଯାଉଛି Hub & Spoke (ହବ୍‌ ଏଣ୍ଡ୍ ସ୍ପୋକ୍‌) ବିମାନ ଚଳାଚଳ ବ୍ୟବସ୍ଥା।
୬. Star Alliance ନାମକ ଏକ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ଦଲାଲୀ ସଂଘରେ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଯୋଗ ଦେଇଥିବାରୁ ଜର୍ମାନୀ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ୧୨୧ ଦେଶକୁ ଏଭଳି ବିମାନ ଯାତ୍ରା କରିହେବ।

ଏଠାରେ ଆମ୍ଭେ ମନ୍ତବ୍ୟ ଦେବାକୁ ଚାହୁ ଯେ ବିମାନ ଚଳାଚଳକୁ ଲାଭଜନକ ଓ ସୁରକ୍ଷିତ କରିବା ପାଇଁ ଏହା ଏକ ବ୍ୟବସ୍ଥା। ସାଇକେଲ ଚକ ହବ୍‌ରେ ଯେମିତି ସ୍ପୋକ୍‌ ସବୁ ରିମ୍‌ର ସବୁଭାଗକୁ ବିଛେଇ ହୋଇ ରହିଥାଏ। ଏଠାରେ ସେମିତି ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ହେଉଛି ହବ୍‌ ଏବଂ ସ୍ପୋକ୍‌ ହେଉଛି ଭୁବନେଶ୍ଵର ଭଳି ରାଜ୍ୟ ରାଜଧାନୀ ଓ ଅନ୍ୟ ସହରରେ ଥିବା ବିମାନବନ୍ଦରଗୁଡ଼ିକ। ତେବେ ଏଥିପାଇଁ ଆଉ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ମାନ୍ୟତାର କିଛି ଅର୍ଥ ନାହିଁ।  ଯଦି ନିଜ ସୁବିଧା ଅନୁସାରେ ଭୁବନେଶ୍ଵର-ଦୁବାଇ ଯାତ୍ରା ପାଇଁ ଅଲଗା ଅଲଗା ଟିକେଟ୍‌  କାଟିଲେ ଲାଗୁଥିବା ଦେୟ, ଏବେର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କାଟୁଥିବା ଟିକେଟ୍‌ ଦର ସହ ସମାନ ହେଉଥାଏ, ତେବେ  ଏହା ଏକ ବଡ଼ ଭଣ୍ଡାମି ରୂପେ ବିବେଚିତ ହେବ।

ହବ୍‌ ଏଣ୍ଡ ସ୍ପୋକ୍‌ ଭଳି ବ୍ୟବସ୍ଥା ଦୁଇ ଦଶକ ଧରି ଓଡ଼ିଶାର ଘରୋଇ ବସ୍‌ ମାଲିକମାନେ ଅବଲମ୍ବନ କରି ଆସୁଛନ୍ତି। ଯାହା ଫଳରେ ସେମାନେ ଲାଭ କରିବା ସହ ସରକାରୀ ବସ୍ ସେବାକୁ ସଂକୁଚିତ କରିବାରେ ସଫଳ ହୋଇଛନ୍ତି। ଯଦିଓ ଏହା ସେମାନଙ୍କର ଏକ ସରକାରୀ ଅନୁମୋଦିତ ବ୍ୟବସ୍ଥା ନୁହେଁ, କିନ୍ତୁ ଏହା ଦ୍ଵାରା ସେମାନେ ଟ୍ରିପ୍‌ ପରିଚାଳନା କରି ଲାଭ ବାହାର କରିପାରୁଛନ୍ତି। ଏଥିପାଇଁ ବସ୍‌ବାଲାଏ ନେଟ୍‌ୱର୍କ ଓ ଲିଙ୍କ୍ ଭଳି ଶବ୍ଦ ବ୍ୟବହାର କରି ଆସୁଛନ୍ତି। 

ଉଦାହରଣ: ଭୁବନେଶ୍ଵର-କଟକ ମଧ୍ୟରେ ବହୁତ ସଟଲ୍ ବା ଲୋକାଲ ବସ୍‌ ଚାଲୁଛି। କିନ୍ତୁ ସେହି ବସ୍‌ରେ ବାରିପଦା, ବାଲେଶ୍ଵର, କେନ୍ଦୁଝର, ଅନୁଗୁଳ, ତାଳଚେର ଆଦି ସ୍ଥାନର ନାମ ସବା ଉପରେ ଲେଖାଥାଏ। ଅର୍ଥାତ୍‌ ସେହି ବସ୍‌ଗୁଡ଼ିକ ଉଲ୍ଲିଖିତ ସ୍ଥାନକୁ ଯାତ୍ରା କରିବାର ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠୁ ନାହିଁ। କିନ୍ତୁ ସେହି ଗାଡ଼ିର ଷ୍ଟାଫ୍‌ ଆପଣଙ୍କୁ ଉଲ୍ଲିଖିତ ସ୍ଥାନକୁ ଯାଉଥିବା ବସ୍‌ରେ କଟକରୁ ବା କୌଣସି ଛକ ସ୍ଥାନରୁ ଉଠାଇବାର ସୁବିଧା କରିବେ। ଏଥିରେ ଆପଣଙ୍କର ସମୟ ନଷ୍ଟ ହେବ ନାହିଁ କି ବସ୍‌ ଫେଲ୍‌ ହେଲେ ବୋଲି ପସ୍ତେଇବେ ନାହିଁ। ଏହିଭଳି ସୁବିଧା ଓଡ଼ିଶାର ସବୁ ଅଞ୍ଚଳରେ ଅଛି ଏବଂ ଏହା କେବଳ ଘରୋଇ ବସ୍‌ରେ ମିଳେ। ଅବଶ୍ୟ ଏକଥା ସତ ଯେ ଏଭଳି ତାତ୍ତ୍ଵିକ ଢଙ୍ଗରେ କେହି ଆଜି ସୁଦ୍ଧା ରିପୋଟିଂ କରି ନାହାନ୍ତି। ତେଣୁ Hub & Spoke କୁ ବୁଝିବାରେ କଷ୍ଟ ହେବା କଥା ନୁହେଁ।

कोई टिप्पणी नहीं:

एक टिप्पणी भेजें